Wat zijn de verzendkosten?
Voor verzending in Nederland bij een bestelling groter dan €30,- euro rekenen wij geen verzendkosten. Daaronder bedragen de verzendkosten €5,- euro. Als u uw bestelling onder rembours wilt laten afleveren, dus contant wenst te betalen bij ontvangst van uw bestelling, rekent PostNL €14,- euro aan rembourskosten.

Voor leveringen naar België en Duitsland rekenen wij €9,- euro aan verzendkosten bij een bestelling onder €30,- euro. Bestelt u voor een groter bedrag dan €30,- euro, dan betaalt u slechts €4,- euro aan verzendkosten voor bestellingen naar België en Duitsland. De levertijd van uw pakket is in dit geval dikwijls 2 tot 3 werkdagen. Kiest u voor verzending met onze vervoerder en bpost (België), dan gelden dezelfde voorwaarden als voor Nederland (gratis boven €30,- euro), maar het pakket wordt dan binnen 14 dagen na ontvangst van de betaling verzonden.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij maken uw bestelling klaar voor verzending op de eerste werkdag, nadat wij uw betaling hebben ontvangen. Als wij uw bestelling én betaling voor 15:00 uur ontvangen, wordt het pakket nog dezelfde werkdag gereed gemaakt. Bij betaling met iDeal ontvangen wij direct melding van uw betaling; bij rechtstreeks overmaken verschilt dit per bank. Onze werkdagen zijn van maandag t/m zaterdag. PostNL levert onze pakketten van dinsdag tot en met zaterdag. Bestelt u op vrijdag na 15:00 uur, dan ontvangt u uw bestelling na het weekend op dinsdag.

Nederland
Zodra het pakket gereed is voor verzending, gaat het dezelfde dag naar PostNL. Op zaterdag neemt PostNL geen pakketten van ons aan; het pakket wordt daarom op maandag bij PostNL ingediend. Uw bestelling wordt de volgende dag door PostNL bij u afgeleverd, ook op zaterdag (vrijdag besteld en betaald voor 15:00 uur). Als u niet thuis bent, dan biedt PostNL het pakket bij uw buren aan of voor een tweede maal de volgende dag. Vervolgens gaat het pakket naar het postkantoor bij u in de buurt, waar het 3 weken blijft liggen. U vindt hiervoor een ophaalbericht in uw brievenbus. Als u liever uw pakket wil ophalen bij een PostNL-locatie bij u in de buurt, dan kan dat via de keuze voor PakjeGemak bij het invullen van het afleveradres in de bestelgegevens. U kunt er ook voor kiezen uw bestelling op te halen in onze winkel in Rotterdam. Uw bestelling ligt dezelfde werkdag vanaf 12:00 uur of de volgende werkdag vanaf 10:00 uur voor u klaar. Onze openingstijden zijn van maandag t/m donderdag van 09:30 tot 17:30 uur, op vrijdag van 09:30 tot 19:00 uur en op zaterdag van 09:30 tot 17:00 uur. Zodra uw pakket is aangemeld bij PostNL ontvangt u per e-mail een berichtje met de link naar Track & Trace, zodat u uw pakket kunt volgen.

België & Duitsland
Zodra de betaling van uw bestelling is ontvangen wordt het pakket gereed gemaakt voor verzending. Uw bestelling wordt dan diezelfde dag nog ingediend bij PostNL. Op zaterdag neemt PostNL geen pakketten van ons aan; het pakket gaat dan op maandag mee. Uw bestelling wordt door PostNL op de grens overgedragen. Binnen 2 tot 3 werkdagen na uw bestelling, levert bpost of Deutsche Post het pakket bij u af. Indien u niet thuis bent als de postbode bij u langskomt, dan kunt u een telefonische afspraak maken met bpost/Deutsche Post voor de levering van uw pakket. U kunt het pakket ook afhalen bij het postkantoor of PostPunt. U vindt hiervoor een bericht in uw brievenbus.

Specifiek voor bestellingen naar België
U kunt ook kiezen voor een langere levertermijn van 14 dagen, waarmee uw verzendkosten worden gereduceerd: €4,- euro in plaats van €9,- euro verzendkosten. Zodra onze vervoerder naar België in Rotterdam is, wordt uw pakket meegenomen. In België wordt uw pakket bij bpost afgeleverd. Wij sturen u een berichtje per e-mail, zodra het pakket hier is vertrokken. Carrabas speelgoed kan u geen garanties geven over de exacte levertijden van uw pakket in het buitenland.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken en/of op een ander adres laten afleveren?
U kunt uw cadeau('s) zowel in ons Carrabas cadeaupapier laten inpakken als ook bij de jarige laten afleveren. Dit gaat op de volgende manier:
 
  1. U bestelt uw product en rekent af via de winkelwagen;
  2. Bij adresgegevens vult u uw eigen gegevens in;
  3. U kiest 'ander afleveradres' en vult het juiste afleveradres in;
  4. U vinkt bij Cadeautjes aan: "Ja, ik laat mijn bestelling gratis inpakken in cadeaupapier";
  5. Nadat uw bestelling en betaling gereed zijn, ontvangt u een bevestiging met een factuur- en een afleveradres;
  6. U krijgt de factuur per opgegeven e-mailadres toegestuurd.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
U heeft 14 dagen na ontvangst van uw bestelling de tijd om te beslissen of u het artikel wilt behouden. U dient binnen dit termijn een mailbericht met uw mededeling van retour naar office@carrabas.nl te sturen. Vermeldt u daarbij ook uw bankrekeningnummer waarop we het bedrag kunnen terugstorten. Om het betreffende artikel te kunnen retourneren moet het in originele staat en zo mogelijk in originele verpakking zijn, zoals u het heeft ontvangen. De originele factuur moet worden bijgevoegd. U kunt het artikel terugsturen naar Carrabas speelgoed, Jonker Fransstraat 99, 3031 AP Rotterdam. De kosten voor retourzending zijn voor de klant. Carrabas speelgoed stort het bedrag terug binnen 14 dagen na de melding retour.